Puan vermedi·208 syf.··
Beğendi
·
2022 7. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Nisan 2022 12:45
Kitabı yeni bitirmiş olmanın sıcaklığıyla yazmaya başlıyorum. Aslında yazmak istememin bir sebebi de önceden okumuş olduğum kitaplarda olduğu gibi bu kitabı da unutmak istemeyişim. Kitapta da geçtiği gibi unutmak istemiyorum, çünkü beynimiz aslında hiçbir şeyi unutmaz; bir yerde depolar, zamanı gelince kullanır. Ama beynin gelişimi için okumak önemli, kendi düşüncelerimizin oluşması da bunlarla bağlantılı. Hafızamızı zorlamaya çalıştıkça, ezberlemeye,bağlantı kurmaya çalıştıkça pozitif yönde bir etki ile karşılaşırız. Neyse asıl konumuz olan kitap inceleme kısmına geçersek eğer; ~~~~~spoiler~~~~~~ Kitap bir itfaiyeci olan Montag’ın hayatı üzerinden başlıyor. Kitap bir distopya olduğu için bu itfaiyecilik mesleği günümüzden çok farklı olarak yangını söndürme değil aksine yakmak üzerine kurulu. Bu hayatta roman, makale ve birçok kitap türünü okumak yasak ve okuyan ya da evlerinde bu kitapları bulunduran insanlarda suçlu. Bu itfaiyecilerimizin görevleri de tespit edilen suçluların evlerini ve kitaplarını yakarak onları tutuklamak. Çok ilginç bir şekilde kitapların insanları mutsuz edeceğinden, onlara her şeyi yaptırabilecek bir güç taşıdığından, potansiyel bir tehlike olarak bahsediliyor. Romanda başkahramanımız bir gece sokakta genç bir kızla tanışıyor. Monoton ve sıkıcı hayatı olan kahramanıza bu kız, hayatı sorgulayarak ve düşünerek, yaşamdan nasıl keyif alınabileceğinden bahsederek; kahramanımızın kafasında soru işaretleri oluşturuyor. Daha sonra bu kızla bağlantıları kopan kahramanımız birkaç kitap çalıp evinde biriktirerek yaptığı işleri sorgulamaya başlıyor. Öncesinde tanıştığı ilginç yaşlı adamı bularak mevcut düzene isyan ediyor. Daha sonra öfkesine hakim olamayarak birçok yanlış( aslında cesurca karşı koyuş) yaparak düzeni yıkmaya çalışıyor. İşler karmaşıklaşmaya başlayınca kaçmak zorunda buluyor kendini ve kendi gibi birçok insanla karşılaşıyor. Kitabın sonu burada bitiyor açık bir şekilde. ~~~~~spoiler~~~~~ Kitabın ben de hissettirdiği duygulardan biri de kitap okumaya olan sevgimi arttırmasıydı. Kitapların ne kadar değerli olmasına, okumanın önemine ve okuyarak birçok şeyi başarabileceğime olan inancımı arttırdı. Ayrıca yazarın o senelerde bu kadar teknolojik olarak kitaba yansıttığı ayrıntıları görünce hem şaşırdım hem de hayranlık duydum. Kesinlikle kitabın isminin çok yaratıcı olduğununda farkında olarak bu kitabı okumak isteyenlere beğeneceklerini düşünerek tavsiye ediyorum…
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,4bin okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.