Sahici bir dille yazılmış, çok iyi bir roman
9/10
·128 syf.··
Beğendi
·
2022 3. kitabı
Diğer okuyucuların bu kitabı beğenmemiş olmasına, yarıda bırakmak istemesine çok şaşırdım açıkçası. Ben bir çırpıda okudum ve çok beğendim. Satın almamın sebebi romanın geçtiği Almanya'nın Ruhr havzasına (özellikle Duisburg ve Essen), yine romanın geçtiği 1960larda çok sayıda Türkiyeli işçinin de çalışmak üzere göç etmiş olmasıydı. "Süt, kömür" ve ağır sanayide kötü çalışma koşulları biz Türkiyelilerin de yakın ve uzak aile bireylerinden bir ikisine dokunmuş durumdadır esasen. Romanın dili çok canlı ve başarılı bence. Yetişkin bir erkek olarak yazar olayları, hayatı tam da genç erkek ergenin bakış açısına geri dönerek yazmış. İncecik detaylardaki tasvirlerle o ergenlik evrenini çok sahici veriyor okuyucuya. Ailenin yaşadıkları da trajikten ziyade sahici ve anlatılış şekli de zarif geldi bana. Böyle maden ve ağır sanayi havzalarında işçi ailelerinin yaşamlarını tüm gerçekliği ile ve çok iyi anlatmış. Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım. Süt ve Kömür'ü kesinlikle tavsiye ediyorum.
Edebiyat
Süt ve KömürRalf Rothmann · Yapı Kredi Yayınları · 202173 okunma
·
210 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.