Diriliş Neslinin Âmentüsü
Sezai KARAKOÇ
Vefat ettiğinde adını duyduğum ama eserlerini bilmediğim bir yazardı. Okurum bir gün dedim. Sonra vefatından 24 saat sonra bir ünlünün hikâyelerine bakarken, kendince sevdiği şair ve yazarları paylaştığını gördüm. Ama başlangıç hikayeleri yani öncesini bilmediğim için acaba dedim. Bir gönderme mi? Merak edip okumak istedim.
Kitabı okurken defaatle o ünlünün hala bilmediğim amacını; kurguladığım seçeneklere itti. Daha iyi yazarlar var benim için demek istedi bence.
Kitap yazarın kendi inandığı kuvvetle kaleme alınmış. Bir müslümanın yaşadığı yer, karakter, yönetim şekli vb. konuları belirtmiş. Şimdiki halimize bakarak traji komik geldi. Olması gereken ne, yaşadığımız ne, yazarın belirttiği inceliklerin yanından geçmez. Kısmen yönetimdeki denetimlilik 1990 larda vardı belki; şimdiyi düşününce. Aslında islama uygun yaşamak isteyene güzel bir motive ve fikir verici kitap. Bana keskin çizgili gelsede bu fikirleri okumak, çoğu ben müslümanım diyene tokat gibi gelir. Özellikle yönetime...