#BirDelininHatıraDefteri
Herkese merhabaaa🫶️
3 kısımdan oluşan gülsem mi ağlasam mı dediğim bir kitapla geldim.Yazarla da tanışma kitabım diyelim.
İlk kısım; #BirDelininHatıraDefteri
Bir aristokratın yanında çalışan ana karakterimiz memur Aksenti İvanoviç.Müdürünün kızına aşık olur fakat bu aşka karşılık bulamaz.Bunun üzerine zaten normal değilken daha da kötüleşir.Bu durumda bizde toplumdaki sınıf farkını okumuş oluyoruz.Dönemin işleyişini memurun tuttuğu günlüklerden gün gün okuyoruz.
“Aynı yılın şubattan sonraki ocak ayı"
"Yıl 2000, Nisanın 43ü"
Bunlar günlük tarihleri.Ne kadar saçma ve komik:)
Yazarın tarzı da alaycı ve ironileri de çok kuvvetli diyebilirim.
2.kısım; #Burun
3.kısım; #Palto
Yine bu bölümler de temelin de sınıf farklılıkları,bürokratları eleştiri ve bu kesinlikle 2.kısımda cok komik işlenmiş:) son olarak da memur karakterlerin ortak özellikleri.En sevilen hikaye genelde palto olmuş ama ben üçünü de eşit sevdim.
Eleştirirken güldüren,sorgulatan bu kısa hikayeleri okumanızı öneririm.
“Çarpık bir burna değil,sakat ve sahte bir ruha gülelim.”