Yine Kubrickin ele almaya deger gordugu bir sanat eseri;her kubrickin dokundugu romana yaptigim yorum gibi filminin altinda kalmis ama bircok eserin ustune cikabilmis bir eser;sirf sonu nasil olacak diye(film ile kiyaslayarak okudum) nefessiz okudugum bir roman.
Eger cok koyu bir muhafazakar veya duyarci degilseniz kitabi anlamaya calisarak okursaniz siddetin ve tecavuzun arzi degil insanlarin icinde olmasi ve bunun asla engellenememesi ama bazi cozumlerin bulunmaya ugras verilmesini anlayabilirsiniz,sevgili Alex topluma gore sanata daha yakin ve gelismis bir birey olmasina karsin siddeti ve kotulugu arzulayan ve bununla yetinmeyim eyleme doken 15 yasindaki bir ergendir;peki bu siddet bagimlisi insanlari ve ozellikle en tehlikeli olan ergenleri nasil egitiriz;egitemeyiz,bunun bir cozumu yok olsa yillardir ele verilen tum ugraslar bosa gitmezdi okudukca kavradigim en saglam sey bazi insanlarin kotu olmaya egimli degil eylemine egimli oldugunu anladim egitimden cok kuvvetli emniyetle belki engellebilir bu tur insanlar;biz farketmeden aramizda dolasiyorlar ve hicbir egitim onlari topluma adapte etmeyecek;emniyet ve hukuk daha baskin olmalidir..