İşe gitmek için uyandığında kendini bir böcek olarak uyanan bir kişinin hayatını anlatıyor. Aslında ailesinin onu sevdiği için değil parası için katlandığını düşünüyorum. Çünkü Gregor böcek olarak uyanmış , ne yapacağını bilmiyor dolayısıyla ailesinin yardımına ihtiyacı var ama ne annesi ne babası ne de kardeşi yardım ediyor. Fark ediyor ki artık normal yemekleri yemeyi değil çöp yemek daha cazip geliyor bunu söylediğinde evin hizmetçisi artık ona çöp vermeye başlıyor. Annesi Gregor’dan iğreniyor görmeye dayanamıyor sanki Gregor’un elinde olan bir şey gibi ...
Ben kitabı çok beğendim. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.