Gönderi

Kur’anve hadisler, günde beş defa kılınması gereken namazı buyurur ve yapmayanların başına geleceklerden bahseder (Maun 107:4-7). İbn Rasul şunları yazıyor: “Çocukların aklı erdikten sonra ebeveynlerce namaza teşvik edilmeleri ve buluğ çağından sonra kesinlikle namaz kılmaları gerekir ve başka türlü olmazsa, dayakla buna yönlendirilmelidirler.”45 Bu, İslamiyette yer alan ilaveli duaları bertaraf etmez: “Edilmesi ve asla atlatılmaması gereken zorunlu dualar (farz), bunlardan önce ya da sonra sunulan sünnet duaları arasında ayırt edilir. Nafile-namazlar ise tamamen gönüllü yapılan ibadetlerdir.”46“Namazdan sonra bir süre boyunca sükûnette oturup niyaz etmek ve bu istek duasını kendi sözleriyle sunmak sünnettir.”47Ama bu dualar için de aynı şekilde şu ilke geçerlidir: “Toplumda edilen dua tek başına edilen duadan daha değerlidir.”48 Kutsal Kitap’ta dua her zaman gönüllüdür ve asla zorunlu değildir. Tertipli bir dua hayatının ne kadar büyük bir yardımı olsa da, Kutsal Kitap’ta duanın belli zamanları, şekilleri ve içerikleri verilmez. Kutsal Ruh içsel bir arzu sağlayarak insanın her tür durumunu duayla Allah’a yöneltmesi için insanda etkin olur ve insanı Allah’ın önünde temsil eder (Romalılar 8:26). Bu Tanrı’yla yer alan kişisel bir görüşme ve büyük bir ayrıcalıktır, çünkü kurtulmamış günahkâr Allah’a yaklaşmaya layık değildir. Sadece İsa Mesih dua eden kişiyi Allah’ın önünde temsil edip onu “her tür kötülükten arındırdığı”(1. Yuhanna 1:9) ve Kutsal Ruh da “güçsüzlüğümüzde bize yardım” ederek “iniltilerimizi”(Romalılar 8:26) çevirdiği için, imanlı kişi “Tanrı’nın lütuf tahtına” (İbraniler 4:16) yaklaşabilir.
·
61 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.