Zaman makinesi olmadan zamanda yolculuk yapan adam:)))
10/10
·610 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
·
93 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2022 21:21
Başlasam, biter mi? O kadar doluyum ki, hangisinden başlasam diye düşünüyorum. Uzun incelemeler yazmaya alışkın değilim ama, okuduğum süreye uysun bari:)) Bir inceleme okudum 3 ay önce. Başlığı; "Bir kediden kaç bardak çay çıkar acaba" Ve o gün karar verdim okumaya. Çay dedin mi, akan sular durur zaten de, alakası yok)) Kedi zaten başka bir alem. Fendi efendi. Sahi bir var, bir yok 'efendi', bulacam diye sayfalar devirdim:) Kitaba geçmeden önce; Kitabın pdf'ini bana yollayan eski bir arkadaşım. Okuyorsan incelememi, sana minnettarım. Sayende kitabı okumuş oldum. Yarım bırakmamam için okuduğum bu süreçte(93 günlük bir süre) yanımda olan, her alıntıma neredeyse yorum yazan, büyük destekçilerim @Siyahbeya_z ve @ipekm3711 size sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Siz olmasaydınız zor bititirirdim. İyi ki okumuşum. İyi ki okumam için bana destek oldunuz. Bu kitap okuduğum ikinci kitaptır ki takipleştiğim arkadaşlarım da benimle beraber kitabı okumamış olmalarına rağmen kitabın bitmesini beklediler. Hepinize teşekkür ederim Ön sözü bitirip gelelim kitaba:))) Kitabı azcık araştırdım. 1kda 21 okur okudu 25 okur okuyacak 1 okur yarım bırakmış(keşke bırakmasaymış) 1okur okuyor. Kitabı okuyanların yaş ortalaması 24-47 yaş arası. Kadınların okuma ortalaması daha çok, sebebi benim fikrimce:)) daha sabırlı olmaları Statistikleri neden yazdım? Kitap yıllar önce yazılmış olmasına rağmen okuculara ulaşamamış. Yazarın tarihçi olmasına rağmen tarihten ziyade romanına edebi yönüyle yanaşması kitaba 'lezzet' katmış. Eğer tat olarak belirtirsek, hafif mayhoş, azcık tatlı, bol tuzlu, acısı zevke göre desem, yeridir. Jim Kerry'nin baş röl oyunculuğunu yaptığı "Truman Show" filmini izlediyseniz, kitabın 500 üncü sayfasından sonra aynı filmdeki etki yaranıyor. Suat Ferit tam bir Jim Kerry'yi hatırlattı bana. Masal desen değil, Tarih desen, "Osteriks Oberiks" (umarım doğru yazmışımdır) filmi gibi:))) Fantazi desem, bol bol var. Yani yazar nasıl bir hayal dünyasına malik ben düşünmeden edemedim. Osgarlık film gibi:) Kitaba başlayacaksanız iyice hazırlanın. Çerezlik bir şeyler alın yanınıza, film seyreder gibi okuyun. Okuduğunuzu anlamaya çalışmayın. Tek bir örnek vereğim; Suat Ferit: "'Boş ol, boş ol, boş ol,' dedi ve Lâlendam anında eriğip boşaldı ve cola şişesine doldu." Varın siz düşünün gerisini.. Bir örnek daha: "Saçlarından akan su damlası havladı." Kitapta Utarit diye bir karakter var, ilk şoku onun yaptıklarını okurken yaşamıştım. Gerisini zaten anlamaya çalışmadım, kitabın keyfini çıkarmaya baktım. Yazdıkça yazasım var ama, bir 3 ay da incelemeye adamayalım şimdi:))) Keyifli okumalar.. Herkesin okumalı olduğu, sabırlıların kitabı:))
Hayaller ve Gerçekler
Kitab-ı DuvduvaniY. Hakan Erdem · Kanat Kitap · 200458 okunma
··
3.880 Gösterim
8 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sahi bir kediden kaç bardak çay çıkıyormuş😉😂😂
Kitabsever
Gönderi Sahibi
😍😍😍😍😍🥳🥳🥳🥳 Yaşasııııın.
Bitti mi🥳
Kitabsever
Gönderi Sahibi
😍🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Eline yüreğine sağlık ablam çok güzel yazmışsın. Bu incelemeden sonra okuyacaklarıma ekliyorum💙💙💙
Kitabsever
Gönderi Sahibi
Rica ederim kızım. Beğenmen beni mutlu etti. Keyifli okumalar inşeAllah🥰😘
Kitabsever
Gönderi Sahibi
AsYa bitti🤭
Haha :)gözün Aydın :)ama bu Kara kediyi sayfamda görmek güzeldi:)
Kitabsever
Gönderi Sahibi
😂😂 Sağol çalıkuşum. 🙈