Gençler ve genç evlatları olan ebeveynlere tavsiyemdir...
Sizin de bildiğiniz gibi özellikle son yıllarda dillerden düşmeyen Z kuşağı hakkında oldukça başarılı bir kitap okudum bugün. Z kuşağı kimdir, önceki nesillerden farkları ve beklentileri nelerdir, "Z kuşağı" denilen bir gencin karşılaştığı zorluklar nelerdir? Bu kitapta bizzat hayat deneyimlerini aktaran genç yazar @esila.ayik bu soruların hepsine birer birer yanıt veriyor.
"Bize bir özür borçlusunuz" diyor genç yazarımız. "Sizin verdiğiniz oylar ve kararların sonucunda bu bozuk düzende hayatta kalmaya çalışıyoruz. Düzene razı olmak değil, yanlışların düzeltilmesini talep ediyoruz. " minvalinde denemelerle dolu bu güzel kitap. Öyle iyi anladım ki demek istediklerini ve öyle takdir ettim ki henüz 19 yaşında gencecik bir kalemin bu güçlü duruşunu...
Hiç sıkılmadan, ilgimi bir an olsun yitirmeden okudum kitabı. Bu konuya ilgi duyanlara gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.
"Ağaç yaşken eğilir, yedisinde neysen yetmişinde de o'sundur gibi sözlerin koşulsuz doğru olduğunu düşünmüyorum. Hayata karşı bir yanımızın hep çocuk kaldığını düşünürsek ağaç 50 yaşında da aldığı fırtınayla eğilebilir, insan yetmiş yaşında da yeni şeyler öğrenerek değişebilir."
"Geçmişimize dönüp baktığımızda, görmek istediklerimizi sen bizdensin deyip sahipleniyor; görmek istemediklerimizi ise tıpkı hatırlamak istemediğimiz bir travmayı zihnimizin sis bulutlarına hapseder gibi toplumsal belleğimizin karanlık odasına gönderiyoruz. "