Uçurtma Avcısı'nı okuduktan sonra' Afganistan'da çocuk olmak kolay değil. 'demiştim. Bin Muhteşem Güneş ile bunu' Afganistan'da kadın olmak da kolay değil. ' diyerek genişletiyorum. Kendimi Meryem yerine koydum, bin yerimden yaralandım; evlatlığımdan, anneliğimden, eşliğimden. Kendimi Leyla yerine koydum, bin yerimden yarım kaldım; dostuğumdan, ailemden, hayallerimden, Tarık' tan. İki farklı hayatla başlayan yolculuk, acı veren bağlarla tek yolda birleşti. Keşke birleşmeseydi, bu kadar acı yaşanmasaydı. Hala Afganistan'da bir yerlerde nice Meryemler, nice Leylalar olduğunu bilmek gönlümü yaralıyor. Yaralandığımız yerden devam edebilmek ümidiyle...