Stockholm'e mülteci yaftası ile giden Sami Baran... Seninle hiç tahmin etmediğim bir yolculuğa çıktık. Kitap başlangıçta ülkesinden kaçıp Stockholm'e giden mültecilerin bir arada yaşadıkları gündelik olayları anlatırken yaşadığı ruhsal sağlık sorunları sebebiyle hastaneye yatırılan Sami Baran'ın kaldığı hastanede tanıdık bir sima ile karşılaşmasıyla olaylar bambaşka bir hal alır. Hastanede denk geldiği Türk hastanın, Türkiye'nin en bilindik siyasilerinden biri olması ve bu bakan yüzünden Sami'nin en sevdiğini kaybedip ülkeyi terk etmesi, içinde bir intikam ateşi yakmıştır. Roman boyunca Sami'nin Türk bakana karşı olan intikam ve affetme ikilemine şahit oluyoruz.
Kitapla ilgili ilk okuduğumda hoşuma gitmeyen ama daha sonra sanki olayları bizzat yaşayan kişinin, kimsenin bilmediği sırlarına ortak oluyormuş izlenimi veren 'EL YAZMALARI' bölümü iki farklı kitabı bir arada okuyormuşum gibi hissettirdi. Ben Sami Baran olsaydım ne yapardım diye düşünüp yine aynı sonda buluştuğum bir kitap oldu. Keyifli okumalar dilerim.