Spoiler içerir
10/10
·596 syf.··
2022 17. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2022 00:00
Yeni bir okul yılı ve yine maceralarla, çözülmeye çalışılan gizemlerle dolu bir Hogwarts. Bu kitapta Dumbledore veda edeceğimiz gerçeğini, okumadan önce biliyor olsam da pek içime sindirememiştim. Hogwarts'sız Dumbledore, Dumbledore'suz Hogwarts olamayacağı gerçeğini biliyordum. Yine de yaşanan o kadar şeye rağmen bunu hiç kabullenemedim. Çünkü her kitapta; Hogwarts Müdürü Albus Dumbledore'un adı ve Harry'e olan öğütleri, temkinleri, onu oğlu gibi görüp yakınlık göstermesi, dostuymuş gibi dertlerini dinliyor olması unutulmaz bir şeydi. Bunun üzerine de onsuz bir devam, hep bir şeyleri eksik bırakacaktı. Kitap boyunca Draco'nun sırları ve gizem dolu günlerini Harry'le birlikte şaşkınlıkla merak ettik. Harry her ne kadar Ron ve Hermione'ye; Draco'nun sakladığı bir şeyler olduğunu söylese de onlar inanmadı ve beni biraz delirttiler. Babası Lucius Malfoy'un Azkaban'a girmesi nedeniyle tüm sorumluluklar Draco'nun üzerine kaldı ve Voldemort sağolsun,onu da bir Ölüm Yiyen yaptı. Çocuk başındaki dertlerden dolayı bir türlü bizimkilere sataşamadı -orası da ayrı bir detay- . O yaşına rağmen çok büyük sorumluluklar üstlenmek zorunda kaldı ve bunun üstesinden gelmekte zorlandı. Bi ara Mızmız Myrtle ile dertleşiyordu, Myrtle'nin dediğine göre. Draco'ya, bizim üçlüye hep zorbalık yaptığı için sinir oluyordum. Fakat bu kitap onunla biraz yakınlaşmama ve onun yaşadıklarına üzülmeme sebebiyet verdi. Her ne kadar istemese de Dumbledore'u öldürme emri verilmişti kendisine. Hep bi zehirlerle, kara büyülerle uğraşsa da beceremedi. En nihayetinde de kendisiyle yüzyüze gelmek zorunda kaldı. Tabi onun kalbi babasınınki kadar kirli olmadığı için Albus Dumbledore'u öldüremedi. Ama sağolsun, yeni Karanlık Sanatlara Karşı Savunma Hocamız Severus Snape, bir Avada Kedavra büyüsüyle gözünün yaşına bakmadan öldürdü güzelim Hogwarts Müdürünü. Harry bile bu ölüme inanamadıysa bizim inanamıyor olmamız normal olmalı. Kitabın sonunda Harry, gelecek yıl Hogwarts'da olmayacağını ve Voldemort'un Hortkuluklarını arayacağını söylemişti. Harry'siz de bir Hogwarts olmaz herhalde, -tabi gelecek yıl okulun açılıp açılmayacağı da belli değil - . Anka'ya da veda ettik Dumbledore ile birlikte. Bundan sonraki son kitap olan Harry Potter ve Ölüm Yadigarları daha zor olacak sanırım. Sevmediğim kişiler ölecek olsa da, yanlarında iyileri de götürecekler maalesef ve sonrasında başka bir kitap olmayacak... Bu üzücü ölüm sonrasında ne zaman son kitaba geçeriz bilemiyorum. Bazı ölümlere alışmamız gerekiyor galiba, yoksa devam edemeyiz. Merlin'in Sakalı, Dumbledore ölmüş olamazdı. Güvendiği insanlar tarafından darbe yemiş olamazdı. O hak ettiği sonu yaşayamamıştı... Ama Harry'yi hep korumuştu. Güle güle Anka. Ve elveda Dumbledore. "Ve birden, nasıl olduğunu bilemese de, anladı: anka gitmişti artık, Hogwarts'ı bütün bütün terk etmişti, tıpkı Dumbledore'un okulu terk ettiği gibi, dünyayı terk ettiği gibi... Harry'yi terk ettiği gibi."
Harry Potter ve Melez PrensJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 201530bin okunma
·
173 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.