8/10
·192 syf.··
2022 17. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2022 08:47
Harika bir fikir, kötü bir kurgu ve çok iyi bir son! Dünyayı pençesine almış bir delilik salgını... Konuşma yoluyla, zihinden zihne bulaşarak yayılan bir hastalık... Yıkılmanın eşiğine gelmiş uygarlık... Günümüz dünyasında Covid-19 sebebiyle artık hepimiz pandeminin ne olduğuna, yıkıcılığına ve nasıl korunmamız gerektiğine dair fikir sahibiyiz. Covid-19 hava yoluyla bulaşan bir hastalık iken, Sıcak Kafa'da konuşarak bulaşan hastalığa "Abuklama" adını verilmiş. Harika bir fikir dedim yazımın başında çünkü sözle bulaşan bir hastalık konusuyla daha önce karşılaşmadım (başka var mıdır?). İnsanların hastalıktan korunabilmek için aldığı önlemler, hasta olanların belirtileri, hasta olanların teşhisinin mümkün olmayışı gibi detaylar güzelce işlenmiş. Kötü bir kurgu dedim çünkü kitapta eksikliğini hissettiğim bir derinlik mevcut. Konu harika olmasına rağmen birkaç örnekle olayların açıklanması haricinde birçok konu çok yüzeysel kalmış. Çok daha vurucu, çok daha etkileyici olabilecekken yazar bunu tercih etmemiş nedense. Halbuki Abuk bölgeleri olsun, bulaşıcılık olsun, konuların daha derinlemesine incelemesine olsun çokça fırsatı vardı yazarın. Çok iyi bir son dedim çünkü klasik "mutlu son" gibi olmayan, farklı alternatiflerin de mümkün olabileceğini gösteren bir son olmuş. Dediğim gibi (Ne çok "dedim" dedim), çok daha etkileyici/vurucu bir kitap olabilecekken kurgunun yüzeysel kalması, bazı olayların hiç açıklanmaması gibi sebepler yüzünden "iyi bir kitap" seviyesinde kalmış. Yazarın ilk kitabı olması sebebiyle hoş görülebilecek bir kusur, hatta belki başka okurlar için kusur bile olmayabilir. Mesela sonraki kitabı olan Kübra'nın daha sağlam ve oturaklı olduğunu söylemek mümkün. Bu da Kum'un işini ciddiye aldığın dair bir gösterge olsa gerek.
Sıcak KafaAfşin Kum · April Yayıncılık · 20161,885 okunma
·
228 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.