Puan vermedi·191 syf.··
2022 29. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2022 00:18
Ben ilkokudayken öğretmen ödev vermişti, 5 sayfa "Yaşasın Cumhuriyet" yazacaktık. Ben uyanıklık edip "YAŞASIN CUMHURİYET" yazdım iri iri, birde çizgili defterin her satırına değilde arada 5 satır atlayarak. Öğretmen "Alemin en uyanığı sen misin Gülçin?" demişti. Şimdi ben soruyorum " Alemin en uyanığı sen misin Nesin Yayınevi?" Kitap sipariş edeceksiniz ve Aziz Nesin'i çok sevdiğiniz için bu kitabı aldınız. Neler okuyacağınızı düşündünüz ve Aziz Nesin okuyacağınız için mutlusunuz. Ertesi gün kitabınız geldi, hemen okumak için kahvenizi yaptınız ve şöyle bir sayfalarına baktınız. Yazı puntosu anaokulu çocukları için basılmış kitaplar gibi, harfleri daha net görebilmeleri için yapılan iri iri harfler olur ya aynen öyle. Her sayfaya 2 alıntı eklenmiş aralarına büyük büyük boşluklar konmuş mis gibi. Bitti mi? Tabiki de bitmedi. Sayfa 87 de bir alıntı var üst tarafı bir karıştan az eksik, 87. sayfanın arkası boş 88. sayfaya "İnsan Üzerine" yazmışlar, 88. sayfanın arkası boş, 89. sayfanın en altında "Yoksulun tek silahı çalışmaktır." yazıyor ve bu konulara (6 konu var) geçişte hemen hemen böyle. Kitapta elbette güzel alıntılar var, konu Aziz Nesin olunca olmaması mümkün değil ama yazı puntosunu küçültüp, birde boş sayfaları elersek 191 sayfalık kitap 25 sayfadan fazla olmaz. Aziz Nesin yaşasaydı bu kitabın basılmasına izin vermezdi muhtemelen. Çünkü bir kandırmaca var. Ama Mum Hala kitabının alıntıları çok iyiydi sanırım o kitabı alacağım. Tavsiyem almamanız ben ara ara alıntı paylaşırım buradan okursunuz.
Seçilmiş SatırlarAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20129 okunma
·
484 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ellerine sağlık. Uyarın için teşekkürler Gülçin. Ben böyle kitaplara aç bitir diyorum. okuması beş ile on dakika süren kitaplar. Haklısın Aziz Nesin olmuş olsaydı, bir kaç öyküsü ile birlikte yazıların boyutunu da normal tutarak yayınlatırdı.
Pluviofil
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim Mesut. Para veriyorsak karşılığını almalıyız diye düşünüyorum. Hakkın var gerçekten aç-bitir çünkü yarım saatte bitti ve doyurmadı😊