Çok ilginç bir deneyimdi, Damızlık Kızın Öyküsü'nün yazıldığı zamandan bu yana (googlea göre 1980'lerin ortaları) yaklaşık 40 yıl geçmiş... Kitabın sonundaki "Teşekkür" bölümünde yazar Gilead'ın sonunu yazmak için bu eseri kaleme aldığını belirtmiş. Benden önce yazılan yorumlara baktığımda çoğu okurun hayal kırıklığına uğradığını gördüm. Benim için hayal kırıklığı değildi...
Özellikle Lydia Teyze'yi tanırken yaşadığım şaşkınlık bile yazara şükran duymama yeter. En eleştirdiklerimiz hakkında yargıda bulunurken onları eleştirdiğimiz tavırlarının sebebini anlamaya yönelik değerlendirmek adına harika bir kitaptı.
Dizi olmasaydı gerek Damızlık Kızın Öyküsü gerek Ahitler bu kadar gündem olur muydu bilemiyorum ilk kitapla çizgi olarak farklı olduğunu kabul etsem de özellikle "teşekkür" kısmında Gilead'ın yıkılışına dair yaptığı açıklama bile içeriği anlamak adına çok değerli... Günümüzde Gilead yok ama Gileadlar olmasını isteyen insanlar olduğunu görebiliyoruz. Sırf bu sebepten bile olsa okunması gereken bir kitap.
Çok şey beklemeden ama ayrıntıları kaçırmamaya çalışarak okunması iyi olacaktır.