İki çocuk . Biri Yahudi biri Alman . Aynı gün aynı yılda doğmuşlar , dokuz yaşındalar. Ama farklılar birbirlerinden . Biri tel örgülerin içinde biri dışında .Biri açlıktan ölecek kadar sıska biri gürbüz , sağlıklı .
Onlarınki yalnızlığın ve hayatta kalma mücadelesinin buluşturduğu bir arkadaşlık . Erken büyümek zorunda bırakılan Shmuel ve sonradan büyüyen Bruno’nın hikayesi .
Evet okuması kolaylığı ve anlatımıyla bir çocuk kitabı ama kitabın verdiği mesajlar ve iletilen duygular çocuk kitabı olmanın ötesinde . İyi ki almışım iyi ki okumuşum iyi ki masum iki çocuğu tanımışım . Çocuklarıma da tanıştıracağım ve üzerine konuşacağımız günü merakla bekliyorum .