Puan vermedi·178 syf.····Okunma: 13 Haziran 2022 19:59 Nietzsche, bu kitabında biraz kendinden , yazma süreçlerinden ve çokça da Zerdüşt eserinden bahsediyor. Otobiyografik bir hava kitabın genelinde var. Yazarın Alman halkına, ki kendiside bir Alman, düşmanlığı her satırda karşınızda. Bu düşmanlık mı perçinledi bilmiyorum ama Fransızlar’a ve Polonyalılar’a sevgi ile baktığı aşikar. Wagner’e hayranlığını görüyoruz. Müziğe ilgisi tutku düzeyinde.
Kitap beni büyük bir hayal kırıklığıyla karşı karşıya bıraktı, açıkçası tavsiye etmiyorum. Tüm bunlara rağmen Nietzsche’yi daha iyi tanımak için okunabilir.