Edebiyatımızın ilk psikolojik romanı olan bu eser adının hakkını vermektedir. Her ne kadar bir aşk üçlemesi den bahsediliyorsa da eser de ağır basan yön insanın iç dünyasında ki karmaşadır.
Ve isimlerin kadında erkek, erkekte kadın oluşu beni biraz yordu. Yine de güzeldi