Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Çoğunluk alimlere göre, gerek mütevatir olsun gerek meşhur ya da haberi Vahid olsun, sahih olan sünnetle bize intikal eden yasaklayıcı talep haramdır. Çünkü bu alimler "Haber-i Vahid gibi sübutu zan ifade eden deliller itikadi konularda hüccet görülmese de ameli konularda hüccet kabuk edilirler." prensibine göre amel etmektedirler.
Sayfa 199Kitabı okudu
·
86 görüntüleme
Mmefhari okurunun profil resmi
Hanefiler haram olabilmesi için meşhur ve mütevatir hadislere bakarlar. Haberi Vahid olarak geleni de kabul ederler lakin kat'i delil olmadığı için "Haram" değil "Tahrimen Mekruh" derler.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.