Kitaplıkta görüp göz atayım derken bırakmadan bitirmişim. Güzeldi okurken keyif aldım elimden gelse tüm kitabı alıntı olarak paylaşırdım sanırım.
Feda mı? Ne kadar uzak! Can ki hayat yani varlık anlamındadır, nasıl terk olunabilir? İnsan hayattan ne kadar bıksa yine de ondan yoksun kalmayı bir türlü kabul edemez. İnsanlık budur. İnsanı insan olarak anlatmak istersek böyle betinlemeliyiz.
Aşk ise doğaldır. Doğallık terk edilmeyince aşk terk edilemez; o halde sevgili de terk edilemez.
Mademki aşk, can, sevgili terk olunamaz; sevmeli, hakarete uğramalı fakat daima sevmeli...
İşte aşkın özeti! İşte aşk, insana alçalmayı böyle öğretir!.. Nabizade NazımYadigarlarım