Eser, beş kadın (kardeş/arkadaş) karakterin birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşmaktadır. Osmanlı döneminde kadınların gözünden evliliğe ve aşka dair farklı bakış açıları sunulmaktadır. Birbiriyle dost/ akraba olan beş kadının birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşan kısa bir mektuproman.
Mehabe ve Fehame iki kız kardeş biri evliliğinde mutluyken diğeri çok mutsuz. Sürekli mektuplaşırlar. Birbirlerine evliliği, aile kavramını, aşkı,iki kişinin iyi bir eşten öte iyi bir yoldaş olmasını, aldatmayı ve bunun gibi birçok ailevi konuları, iki kardeş, mektuplarında tartışır
Sabahat'ta aynı dertten muzdariptir. Oda mektuplarında anlatır kendini. Evli kadınların bu çıkmazına Sabahat'in görümce ve kardeşi İtimat ve Nebahat'te bekar oldukları halde evlilikler böyleyse biz nasıl aile kuracağız diye karamsarlığa kapılırlar.
Mektuplardaki genel serzenişleri erkeklere ve onlardan dolayı kadınların çektikleri sıkıntıları anlatır. Erkeklerin hovardalıkları veyahut tam tersi iyi bir eş olmaları günümüzdeki aile yapısının hâlâ aynı temel üzerinde olduğunu görmekteyim. Şunu söylemek gerekirse bazı şeyler için pek yol katetmedik mesela, saygıda sevgiyi. Eskiye dair sadece eskinin cehaletini yaşıyoruz hâlâ.....
Kitap çok akıcı ve dolu dolu bir kitap ilk kadın yazarımız Fatma Aliye'nin de dediği gibi "yol arkadaşınızı, yol eşinizi iyi seçin."