Fakir Baykurt okuru çok üzmeyen bir yazar.Bu eser de oldukça sempatik.Gerçek bir kahramandan uyarlanarak yazılmış.Ürgüplü Mustafa Amca eşeğiyle insanlara kitap ulaştırıyor.Ünü Atina’ya gidiyor ve sımsıcak dostluklar doğuyor.Çok samimi ,çok naif bir kitap.Bazı yerler sıkıcı gelebilir ama dili akıcı.