Puan vermedi·188 syf.··
2022 48. kitabı
#okudumbitti #FyodorMihayloviçDostoyevski #Öteki #181sayfa #TemmuzAyı1ciKitap Selam kitap canlar. Dostoyevski'nin okuduğum kaçıncı kitabı bilmiyorum ama okuduklarım arasında sıralama yapacak olsam en beğendiğüm dost kitapları içinde sonuncu sıraya şimdilik bu kitabını koyardım sanırım. Klasikler arasına girmiş bir kitabı eleştirmek haddime değil elbette ama kalemini bildiğim bir yazar olunca ister istemez bende şu duygu oluşuyor. "Dostoyevski bu konuyu çok daha çarpıcı cümlelerle işleyebilirdi". Kitabın konusu kişilik bölünmesi ya da çoklu kişilik bozukluğu diyebiliriz. Aslında beyninin oynadığı oyuna kendini nasıl kaptırdığı ve yaşadıklarını böykesine içselleştirerek gerçek sanmasını güzel anlatmış yazar. Beni sıkan biraz tekrar cümlelerin fazla olmasıydı sanırım. Kitapta parçalanmış bir bilinç ile aslında bir taraftanda insanın içindeki iyi ve kötünün mücadelesi de var bir parça. İnsanın kendi kendisiyle verdiği mücadele açısından daha çok noktaya parmak basmış aslında yazar. İyi tarafınız ağır basarsa ne ala, ancak kahramanımızda olduğu gibi karanlık tarafınızsa ağır basan kendinizi bir hapishanede değilse de bir akıl hastanesinde bulmanız kaçınılmaz. Sevgiyle ve kitapla kalın.
ÖtekiFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202530,5bin okunma
·
111 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.