Bu kitapla seriye veda etmiş bulunmaktayım. Dostlarımdan, sevdiklerimden zorla ayrılıyormuş gibi hissediyorum. Birçok sorununda cevapsız kalması açıkçası canımı sıkmıyor değil özellikle de Duncan'ın hayallerinde gördüğü o çift. Benim anladığım o çiftin aslında Frank Herbert'in kendisi ve eşinin olması. Sanki kendilerini bir şekilde evrene yedirmişler ve bir tanrı edasıyla her şeyi gözetliyor gibiydiler. Keşke diğer sorularımızda cevapsız kalmasalardı... Kitabın son kısmında Frank Herbert'in ölen eşi hakkındaki düşünceleri ve hislerini anlattığı kısım gerçekten çok duygusaldı. Gözlerimi yaşarttın Frank Üstat... Özlerimi yaşarttın...