·200 syf.····Okunma: 05 Temmuz 2022 09:01 Kaba bir dille yazılmış, olabildiğince dışlayıcı görüşler barındıran, sığ ve sıradan bir anlatıma sahip bir kitap. Özündeki sapık içgüdüleri ve bilinen filozofların sözlerini bağlamının dışında ve kendi görüşlerine çanak tutacak biçimde çarpıtarak kullanan bu yazarın, bencil söylemleri ve bir ergen edasıyla savunduğu "anti" şeyleri dolayısıyla müritlerinin (lütfen bu müritlerin kendilerini çağdaş, entel vs olarak adlandırmalarına aldırmayınız) oldukça fazla olduğunu tahmin ediyorum. Tanıdığım tüm okurları bu zaman kaybından kurtarmak için kendisinin bir yazardan çok bir tarikat lideri edasında konuştuğunu ve dile getirdikleri arasında sizin daha önce başkalarından duymasanız bile kendi kendinize düşünerek akıl edemeyeceğiniz hiçbir bilgi veya görüş olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Konudan tamamen bağımsız fıkra ve hikaye gibi küçük anlatılarla süsleyip beyninize kazımaya gayret ettiği "kadın erkeğin elinin kiridir" , "evlilik fuhuş yuvasıdır" minvalindeki fikir olduğunu iddia ettiği saçmalıklarıyla nasıl bu kadar popüler olduğunu merak ettiğim bir yazar. Aslında biraz düşününce maalesef bu yazarın toplumlardaki büyük çoğunluğun (popüler bir yazar olacak kadar büyük bir kitlesi var demek ki) görüşlerine yahut duymak istediklerine ayna tutmuş olduğu için bu denli bilinir olduğunu anlıyorum. Ve düşünmeye devam edince bu yazarın veya benzer niteliklerdeki yazarların kitaplarını okuyanların da içine alındığı "kitap okuyan insan" kümesine yapılan genellemelerin de ne kadar altı boş ve tüm genellemeler gibi cehenneme kadar yolu olması gereken bir genelleme olduğunu iyice kavradım. Bu inceleme (biraz da kusma) yazısıyla henüz okumamış birkaç kişinin zaman kaybının önüne geçebilirsem de bu kadar kötü bir kitaptan alabileceğim maksimum verimi almış olacağımı düşünüyorum.