·248 syf.····Okunma: 05 Temmuz 2022 13:53 Kitabı okumadan önce ödül kavramını biraz da olsa doğru buluyordum. Ama kitap bana ödül ve ceza kavramlarında nelerin doğru nelerin yanlış olduğu konusunda aydınlattı.
• Ödül ve ceza, insanların iç motivasyonunu öldürür. Özellikle aileler çocuklarına ödev yaptırmak ya da yemek yedirmek için bu kavramları sıkça kullanmakta. Fakat burada büyük bir yanlışlık söz konusu. Kitabı okudukça bunu çok iyi anladım.
•İlkokul yıllarımda öğretmenim, defterime yıldız çizdiğinde çok mutlu olurdum. Bunu hepiniz yaşamışsınızdır. Bu kitapta bunun yanlış bir davranış olduğunu okuduğumda çok şaşırdım. Çünkü diğer çocuklar yıldız almadığında kendilerini başarısız hissedip özgüvenlerini kaybedebilirler.
•Bu kitabı okumaya başladığınızda ne söylemek istediğimi çok iyi anlarsınız diye düşünüyorum. Doğru bildiğim o kadar çok yanlış varmış ki...
Kitap hakkında olumsuz olarak sadece şunu söylemek istiyorum: Aynı kavramlar ya da cümleler sık sık tekrarlanmış ama kitabın içeriği çok güzel. Bol bol örneklerle karşılaşacaksınız, somut örnekler daha iyi pekiştirmenizi sağlayacaktır.
Herkese iyi okumalar