·272 syf.····Okunma: 05 Temmuz 2022 16:30 Oscar Wilde den okuduğum ilk eser.Yazarin da tek romanı olmasına rağmen gayet etkileyici.Yalın ama yer yer düşündürücü aforizmaları var.Özellikle baş karakterlerimizden biri olan Lord Henry’nin kurduğu her cümle dolu doluydu(kadınlara olan tutumu ve düşünceleri ne kadar rahatsız edici olsa da spekülatif felsefeyle örneklediği aforizmaları mükemmeldi).Olay kurgusuna gelecek olursak roman yaşadığı dönemde ünlü bir ressam olan Basil Hallward’ın egemenliği altına girdiği,gizi bozulur diye herkeslerden sakladığı adeta taptığı bizim de baş karakterimiz olan namıdiğer Dorian Grayimizi Lord Henry ile elinde olmadan tanıştırdığın da olaylar başlar.Gün geçtikçe Dorian’nın gram özgüven bulunmayan egosunun yükselmesi canımı sıktı yer yer.Dış görünüşe göre ilahlaştırma çabaları olan Lord Henry olmasa olduğu yerde saymaya devam edicekti(ayrıca dissosiyatif kişilik bozukluğu olduğunu düşünüyorum).Karakter tahlili çok iyi yapılmıştı.Özellikle Dorian'nın psikolojisi çok iyi anlatılmıştı.Olay örgüsünde ki tek sorun bence karakterlerin harcanması.Onun dışında çok ta göze çarpan bir problem yoktu.Oldukça akıcı okurken keyif alacağınızı düşündüğüm bir kitap.Keyifli okumalar :)