Herkes en çok kendini tanıdığını sanır oysa herkes en yabancıdır kendine.Öyle durumlarda, öyle birine dönüşür ki insan kendi bile hayret eder kendine.Daha açık söyleyeyim çocuklar herkesin bir putu vardır.Ne kadar yok dese de vardır.işte nefs içimizde var olan bir puthane gibidir.Ne yanımız eksikse o yanımızdan saldırır ve eksik yanımızı put eder gönlümüze.kimin putu şöhrettir mesela,kiminin putu şehvet, Kimin putu paradır,kiminin haset,kiminin putu evladıdır belki ya da hayattır. Bunlar nefsin bize sevdikleridir ve onun sevdiklerini Allah'ın sevdirdiklerinden çok sevmek, işte odur suç olan.Put Allah'a yönelmeye engel olan bir şeyse eğer o vakit bizi o'ndan uzaklaştıran her şey puttur.Yani biz putperest değiliz ama bilin ki hepimizin bir putu var.