Öncelikle değinmek istediğim konu kitabın "çöp" şeklinde nitelendirilemeyeceği. Beyza Alkoç'un profiline girdiğimde herkes kitabı sadece gömmüş hiç kimse yazar bu kitaba emek verdi dememiş. Karantina bana okumayı sevdiren kitaptı ondan önce kitap okumak eziyet gibi gelirken şuan yüze yakın kitabım var ve hala okuyacak kitap arıyorum. Kitap herkesin söylediği gibi hiç bir şey katmayan bir kitap değil. Kitap siz nereden bakarsanız size onu katıyor. Hiç kimse arkadaşlık ilişkilerinin güzelliğinden bahsetmemiş mesela. Onca şey yaşamalarına rağmen birbirlerine sarılmalarına takılmamıs. Elbette her kitabı beğenmek zorunda değilsiniz ama Beyza da yeterince linç yedi "Bana hitap etmedi." diyip bırakmak zor değil. Aynı zamanda kitap içerdiği klasiklerden alıntılarla insanı aynı zamanda klasik okumaya da itiyor. Romeo ve Juliet alıntıları kitapta fazla ve insan okuyunca da merak ediyor. Bu kadar alıntı yapılan kitap neymiş acaba? Neden bu kitap? Diye düşünüyor.
Ben kitabın boş değil tam o yaşlarda bulunan (12-15) kişilere hitap edeceğini düşünüyorum. Ergen kitabı diyenleri de gördüm o zaman bırakın ergenligimizi yaşayıp ergen kitapları okuyalım. Mahşerin Dört Atlısı her zorlukta birbirine destek olan bir arkadaş grubu. Arkadaşlıklarını sorgulamıyor ,kendinizi onlardan gibi hissediyorsunuz. Bu kitapta ihaneti, arkadaşlığı, desteklenmeyi, ağlamayı, gülmeyi hep beraber yaşıyorsunuz. Kitap sizin aileniz oluyor. Eğer genç kurgu okuyorsanız kitabı illa okumussunuzdur diye düşünüyorum çünkü kitap aynı zamanda okuma alışkanlığı getiriyor. Kitabı ve yazarı linclemeniz sadece onu üzüyor hala okuyan ve sevenler var, sadece siz sevmediğiniz için genç kurgu basımı durmayacak. Lütfen bunu düşünüp yorum yapın. Klasik okuyan birine akıllı deniyorsa genç kurguya da denmeli. Hatta kitap okurken tek bir tür yerine tüm türlere bakılmalı. Umarım bundan sonra ne Beyza ne diğer genç kurgu yazarları linç yer. Eserleri "çöp" şeklinde nitelendirilmez. Kendi düşüncemi söylediğim için linclemezseniz sevinirim. İyi günler dilerim <3
"Yanarsak beraber, sönersek beraber."
"Hokus pokus" Bu sihirde ise yaramadı. O gün anlamıştı küçük Onur. Sihirler yalandı...
"Ruhumdan her geçeni dudaklarıma yollasam, ruhuma ne kalır ?"
"Bazı insanlar bazı insanlarla sadece konuşmayı değil susmayıda severlerdi..."
Seri 5 kitaptan oluşuyor.
Yazar: Beyza Alkoç