Çek yazar Karel Çapek’in 1930larda kaleme aldığı bu kitap bir gemi kaptanının keşfettiği bir canlı türü olan semenderleri inci çıkarmak için kullanması sonrası; semenderlerin kapitalizm için kullanışlı bir araç haline gelmesi sonrası tüm dünyaya yayılan ve nüfusları artan semenderlerin dünyayı ele geçirmesini anlatıyor.
İnsanoğlunun aç gözlülüğünün ve hırslarının nelere yol açabileceğini ortaya koyan enfes bir distopya.