Taşrada yaşayan bir adamın kızı olan Elizabeth ile zengin bir soylu olan Darcy arasında büyük bir gurur ve ön yargı ile başlayan aşka tanıklık ettim.En büyük aşklar nefretle(kavgayla)başlar diye bir söz söylenir ya bizde, o geldi aklima
Aşk ve Gurur 'u okurken aslında sadece bir aşk romanı okumuyor,aynı zamanda kitabın yazılmış olduğu dönemin (18.yüzyil İngilteresi) özelliklerini tüm gerçeklikleriyle görmüş oluyoruz.
İnsan rahat bir yaşam sürmek için zengin beyefendilerle evlenmekten başka çaresi olmayan kadınlar arasında,kendinden asla ödün vermeyen duruşuyla saygı uyandıran Elizabeth 'in hikâyesini okurken aşkın önünde hiçbir engelin durmayacağını da anlıyor.
Puanım : 9/10
(Kitap, başlarda biraz ağır ilerlediği için kendimce 1 puan kırdım )
#askvegurur
#janeausten
Aşk ve GururJane Austen