Goffman’ın benlik sunumunu sosyal medya mecralarına yansıttığımızda, sosyal medya hesabının sahibi olan bireyleri sahne önünde konumlandırmamız mümkündür. Etkileşimde bulunduğu çevresi ise bu performansı izleyen, belirli bir denetime tabi tutan izleyici kitlesidir. Birey, günlük yaşantısında sunduğu benliğini bu
mecralarda aynı ya da farklı şekillerde sergilemektedir. Aidiyet hissetmek istediği bir grup, yaşamsal sürecini ya da sosyalleşme süreçlerini dışa vurarak bir onay ya da beğenilme arzusuna kendisi tabi kılmaktadır. Kullanılan fotoğraflar ya da bulundukları mekân etiketleri göz önünde bulundurulduğunda bireyler, kendilerini en güzel
buldukları halleri, eğlenceli görselleri ya da popüler mekânlarda bulunduklarını belli ederek etkileşime girdikleri bireylerle bir mücadele içinde bulunmaktadır. Bireylerin sahnelerini sunma pratikleri de değişiklik göstermektedir. Bir öğretmen, sosyal medyada sunumunu okulda yansıtırken bir cerrahın sunumu hastanede olmaktadır. Vitrin
sosyal medyada da ön plana çıkmaktadır. Cerrah beyaz önlüğü ile bir fotoğrafını paylaşırken mesleğine dair bir fikir oluşturabilmektedir. Yansıtılan bu görünüşler bize rolünü sergileyen birey hakkında belirli fikirlere sahip olabilmemizi sağlamaktadır.
Yüz yüze iletişim pratiklerinin sergilenişinde bireyler tutumlarını sergilerken zorlanabilmektedir. Sosyal medya platformlarında ise tutumlar sanal bir gerçeklik üzerinden devam ettiği için gizlenebilmesi, farklı aktarılması daha olanaklıdır. Kontrol pratikleri ya da değişim sergileyebilmek bu mecralarda bir kolaylık unsurudur. Oluşturulan
hesapların değişimlere uğrayabilmesi, oluşturulan mecradan çıkış sağlanarak hesapların kapatılması bireylere sağlanan bir kolaylık olarak ele almamız olasıdır. Linç kültürünün yaygınlaşması ile beraber damga pratiklerinden, toplumsal kimlik baskılarından dolayı kendini gizli tutmak isteyen bireylerin ise anonim hesaplara geçiş süreci hızlanmıştır."
Meder, M. ve Ada, C. (2022). "Benlik Sunumunun Dijitalleşmesi", Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 51, Denizli, ss. 403-411.
Makalenin tamamı: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/dergipark.org.tr/tr/download/art...