Gazap bizi ele geçirir ve sonradan pişman olacağımız şeyleri yaptırır. Shakespeare'in çoğu kitabında olduğu gibi burada da en güvenilen kişinin vesvese ile basit şeyleri büyüterek her şeyi mahvetmesi var. Hayatımızda da bu durum böyledir. Konuşulup hallolacak şeyleri büyüten ve ara bozan insanlar vardır. Othello güzel okunması gereken bir kitap. Zaten yazar Shakespeare. Ama diğer kitaplarına göre daha az not ve alıntı çıkardım. Okuduğum dönemden de olabilir belki ama diğer kitaplar kadar sevemedim.