~Namık Kemal-İntibah
Öncelikle kitabın adı ile başlamak istiyorum. İntibah "uyanış" demek,yazar aslında kitabın adını "Son pişmanlık" koymak istemekteymiş lakin her son bir pişmanlık olduğu için bu noktaya yoğunlaşmıyoruz...
Namık Kemal'in bu eseri edebiyatımızda ilk edebi roman olarak öne çıkmaktadır.
Kitap oldukça akıcı ve duyguların yoğun bir şekilde işlendiği bir anlatıma sahip. Okurken oldukça merak uyandıran bölümlerin mevcut olması biz okurlara büyük zevk tattırıyor.
Ahlak,vefa,sevgi,aşk, pişmanlık,dostluk gibi birçok konuda mesajlar veren bu kitapta aynı zamanda ahlaksızlık,komplo,kötülük gibi durumların da işlendiğini görüyoruz.
Bu kitap aynı zamanda 1982 yılında TRT tarafından dizi olarak ekrana da yansıtılmıştır. Benim kısa sürede okuduğum, okurken de zevk aldığım kitaplardan. Umarım sizlerde okuma fırsatı bulursunuz ve zevkle okursunuz.