bu kitabı gerçekten Zülfü Livaneli mi yazmış dedirten türdendi. Sıkıcı, keyifsiz ve mutsuz edici bir kitaptı. Tamam evet hayatın bazı gerçekleri var, evet mülteciler var, evet onlara bazen insanca davranılmıyor ama bu romanın içinde o kadar sıradan durmuş ki, o kadar tuhaf bir anlatım olmuş ki gerçekten diğer kitapların yanına yakışmamış.
Şu içinde bulunduğumuz döneme ayak uydurmak için, benim her hangi bir tarafım yok demek için yazılmış sanki.