Herkesin okuyup mutlaka beğendiği ve çoğunluğun sosyalizme atıfta bulunduğu belirtiliyor. Aslında burada Orwell, insanın gücü ele geçirdiğinde nasıl canavarlaştığını, alt ettiği iktidarın yerine geçtiğinde alt ettiğinden bir farkının kalmadığını gözler önüne seriyor. İnsanın bir türlü atamadığı egosu.
Günümüzle de bağdaştırabileceğimiz pek çok olgu mevcut. Hele ki öldükten sonra Balbadem diyarına gideceklerinden sürekli söz eden ve maaşsız çalışan domuzu günümüzdeki din tüccarlarına da benzetebiliriz.