·176 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Ağustos 2022 01:05 İlk defa Thomas Bernhard okudum. Yazarın biyografisine göz gezdirirken gayrimeşru olarak dünyaya geldiğini ve çocukluğunun ikinci dünya savaşı zamanlarında geçtiğini öğrendim. Bu da ister istemez eserine yansımış. Daha çok aile kavramı üzerine düşmüş. Ve her insanın hastalıklı olduğunu anlatmaya çalışırken doğup büyüdüğü yerin insanın hayatını nasıl şekillendirebileceğinden bahsetmiş. Karamsarlık barındıran bir eser ve intihar, delilik, hastalık, yalnızlık, yaşlılık, gençlik konularını da içinde yoğun bir şekilde bulunduruyor.
İki bölümden oluşuyor kitap. Doktor ve oğlu hasta ziyaretlerine çıkıyorlar ve anlatım doktorun oğlunun gözünden dolaylı olarak yapılıyor. Farklı bir kitaptı. Çeviriden memnun kaldım. İyi okumalar.