2022 (Pars) yılında okuduğum 54.betik [Tamız ayının 2.betiği]
10/10
·64 syf.··
Beğendi
·
2022 54. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2022 23:42
Arabesk olmayan uzun öyküde Gürcistan'a göçen bir ailenin yaşamını tüm çıplaklığıyla dile getirildi. Urgancılar Köyü'nün yanlış tutumunu takdir etmiyorum çünkü Gürcistan coğrafyasında sadece Gürcüler yaşamıyor. Gürcistan'da Ahıska ve Azerbaycan Türkleri yaşıyor. Ahıska, Türkiye'nin Misak-i Milli toprağı olup oradaki Türkler, Türkiye Türkleri'ne çok benziyor. Azerbaycan Türkleri de Tiflis ve Borçalı bölgesinde yaşıyor çünkü Tiflis ve Borçalı, Azerbaycan'ın Misak-i Milli topraklarıdır. Mestan Efendi ise Gürcistanlı Ahıska Türk'üdür çünkü onun ailesi Türkiye'ye anavatan diyorlar. Ahıska Türkleri, yaşadıkları Türk Cumhuriyetleri'nde kendilerine egemen Türk topluluğundan biri olarak görmüyorlar çünkü anavatanları olan Ahıska'nın bir Türkiye toprağı olduğu bilincindedir. Ahıska Türkleri dernekleşmesinin nedeni farklı bir Türk topluluğu olarak tarih sahnesine çıkmamak için değil Ahıska'nın Türkiye'ye katıldığı güne kadar Gürcü ve Rus kimlikleri altında erimemek için hatta Sovyetler Birliği zamanında Ahıska'dan sürgün edildiklerini protesto ediyorlar. Ahıska Türkleri'nin anadili Türkiye Türkçesi'nin Ahıska ağızıdır. Urgancılar Köyü'nün imamı, Ahıska göçmeni Mestan Efendi ve ailesini gavur ve Ermeni dönmeleri olarak görmelerinin nedeni kara cahilliktir. Hatta hutbeleri ve Kur'an-ı Kerim'i kendince yorumlayıp köy halkını zehirlemeye çalışması bana babamın davranışını anımsattı. Güya kendisi baba olduğu için ona kul hakkımı geçmediğini bana yutturmaya çalışmasının nedeni ona boyun eğmemi istemesidir. Hatasını kabul ederse altı yıldır onu adam yerine koymama tavrıma son veririm. Hatasını ısrarla kabul etmeyip Tanrı'ya şirk koşarcasına tavır takınmaya devam ettiği sürece Tanrı katında aslanlar gibi görüşürüz demek kalır. Kendine güveniyorsa Tanrı katında kıran kırana hesaplaşmaya gelir. Başım dik alnım açıktır. Ergin, kendisini büyüten ve yıllarca Anne dediği Göçmen Kızı Feride'den anne sevgisi ve ilgisi görmeyi çok istemesine hak veriyorum çünkü insanlar hangi yaşta ve hatalı olsa da ebeveyinlerinden ilgi görmeyi çok istemeleri gayet doğaldır. Nezaket ve Nazan teyzeler çocuklarına ilgi göstermemeleri ve sevgilerini belli etmemelerini takdir etmiyorum çünkü çocukları hatalı olsa da onları sıkıntıların içinde bırakarak onların olgunlaşıp güçlü durmaları beklemeyiniz. Sizler onlara sarılarak başlarını okşayarak sıkıntılarını dinleyip "Sen güçlüsün oğlum. Bugünler geçecek." diyerek ateşleyici moral vermeye devam etseler ummadıkları anda oğullarını çok güçlü görecekler. Şu an en çok Musost için çok üzülüyorum çünkü sessiz sakin olduğu için sıkıntılarını annesiyle konuşamıyor... Dinimizi yobazlardan öğrenmek yerine okuyarak öğrenelim. Hristiyan ülkelerden gelen göçmenleri Hristiyan etiketiyle dışlanmayınız. Dinimize küfreden Müslüman olsa bari... Evlatlarımızdan sevgimizi ve ilgimizi eksik etmeyelim. Daha sayamadığım derslerle dolu uzun öyküyü okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum çünkü eksiklerimizi gösteren ve onları nasıl onaratabileceğimiz öğreten uzun öyküdür. #BetikEli #GöçmenKızı #KemalettinTuğcu #ÜnlüÇocukYayınları #Kitapyorumu #UzunÖykü #OlayÖyküsü #KöyCahilliği #Göçmenlik #İnsanlık #AhıskaTürkleri #EbeveynHasreti #KitapTavsiyesi #KitapTutkusu #KitapOkumakÇokGüzelŞeydir #OkudumBitti #Bookstagram #Bookstagramer
Edebiyat
Göçmen KızıKemalettin Tuğcu · Ünlü Yayınları · 199231 okunma
·
145 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.