Puan vermedi·54 syf.··
2022 44. kitabı
Herkese merhaba "Bazen yolda olmak yormaz insanı, Birlikte yola çıktığın insanlar yorar." Nazım Hikmet Çerez niyetine bir kitap ile geldim. Maksim Gorki'nin yol arkadaşım adlı eseri.Hayatta ailemiz, kardeşlerimiz hatta akrabalarımızı seçme şansımız yoktur yanlız arkadaşlarımızı kendimiz seçiyoruz sonuçları iyi yada kötü kendimiz deneyimliyoruz. Gorki de eserinde iki yabancı ve birbirine zıt iki kişinin yolculuğunu kaleme almış iyiki de almış. Şu an bana en yakın cümle "Mevsimler değil de bazen bir insanı tanımak baharın başlangıcı olabiliyor. Bunun güzelliğine inanıyorum."(Jane AUSTEN) 'in Aşk ve Gurur kitabında geçen sözü oldu.Hayatımıza birileri girer çıkar bazen isteyerek bazen de istemeden gidenler olur. Önemli olan bizi yarı yolda bırakmaması.Spoiler fazla vermek istemiyorum mutlaka okuyun. Son olarak özetle günümüzde birbirini tanıdığını zanneden insanlar bile sonunda herşeyin yalan olduğunu gördükleri anda "nasıl yani hiç tanıyamamışım" kısmını bizi net, akıcı, anlaşılır ve keyifli bir şekilde anlatmış Gorki. Bizlere de okumak düşer. Keyifli okumalar Kitaptan alıntılar O bana akıllı insanların yazdığı koca koca kitaplarda bulunamayacak pek çok şey öğretti. Hayat insanların bilgeliğinden daha derin ve anlamlıdır çünkü “Ne insanlar be!.. Kitap okuyor hatta yanında taşıyor ama bir insanı anlamıyor!” “Dünyada senin gibi çok adam var!.. Her yer mutsuz insanlarla dolu!..” “İnsan para için bu kadar alçalır mı? Aptal! Açgözlü köleler! İnsanlıktan haberiniz yok… Beş kapik için kendinizi satarsınız!..”
1000Kitap
Yol ArkadaşımMaksim Gorki · Can Yayınları · 20202,999 okunma
·
216 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.