·520 syf.··Beğendi
···Okunma: 04 Ağustos 2022 17:46 Herkese merhaba. Buraya daha 16-17 yaşımdayken okuduğum bu güzel kitabı öve öve bitirememeye geldim.
Eğer aşk sevmiyorsanız kesinlikle okumayın. Evet felsefe, tarih ve fantastik unsurlar içerse de ana konusu aşk. Eğer bunu görmezden gelip başlarsanız hayal kırıklığına uğrar ve kitabı yanlış değerlendirirsiniz.
Kitabın konusu Fegel denen bir kızın kasabasında işlenen cinayetlerin bir anda durması ve kızın da o günden sonra 'gölge' tarafından takip edilmesiyle başlıyor. Kızın psikolojisi bozuk sanılıyor oysa gerçekten de kendisini takip eden bir gölge var. 18 yaşına geldiğinde Marlo adında bir gençle tanışıp aşık oluyor, sonrasında ise Gölge olayını araştırıp gerçeklerle yüzleşiyorlar. Spoiler vermeden en kısa şekilde böyle anlatılır sanırım.
Kitabı sevme sebebim ise tamamen Petra'dan kaynaklı. Yaşadıkları, hissettikleri, sabrı, kişiliği...Her şeyiyle beni etkileyen bir karakter. Düşününce bile içimin titremesini sağlıyor. Kitapta Doğa'nın bile üzerine titrediği bu karakter gerçek hayatta benim de içimi titretiyor. Abartıyor olabilirim ama en sevdiğim karakterlerin başında geliyor Petra. Her cümlesini büyük bir özenle okuduğum, acısını ve ilk defa gerçekten bir kadın karakteri kıskanmamı sağlayan sevgisini kalbimde hissettiren biri.
İlk kitabı okuyup Fegel'ı anlamayanlar ise lütfen diğer kitapları da okusun. İlk kitapta Fegel'ın şımarıklığı, kararsızlığı ve Petra'ya olan acımasızlığı daha anlaşılabilir geliyor...
Şimdiden iyi okumalar dilerim. Umarım baştaki uyarımı ciddiye alır ve ona göre okursunuz.