10/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2022 33. kitabı
Yalnızlık insanın başına gelecek en kötü şey mi yoksa en iyi şey mi? Herkese merhabaaa Yalnızlık üzerine başka kitap okudum mu bilmiyorum ama okumuşsam da en güzeli bu kitap diyebilirim. Son zamanlarda başucu kitabı olarak kitap seçme arayışındaydım ve aradığımı buldum.Bir müddet sayfaları açıp açıp okudum. Yazarımız Jean-Louis Fournier yazmış olduğu kitabında en derin duygularıyla yalnızlığı işlemiş. Konu olarak ailesini,kedisini kaybeden Fournier tek başına kalmış ve yalnızlığı bazen benimsemiş bazen bu durumdan bunalmış her anlamda birine bir sese ihtiyaç duymaya başlamış. Yalnızlık konusunda iki seçenek var birisi insanın kendi seçtiği yalnızlık diğeri şartların mecbur kıldığı yalnızlık.Her iki olayda konu olarak işlenmiş ve hatta şöyle belirtmiş Fournier “Başkaları olmadan yaşamak zor, başkalarıyla birlikte yaşamak da zor. Yaşamak hep zor.” İşte durum bu arkadaşlar.Beğendiğim nadir kitaplar arasında yerini aldı.Neredeyse tüm kitabın altını çizdim çok güzel alıntılarla dolu bir kitap.Mutlaka okumalısınız. Yalnız kalmak, terk edilmek, unutulmak... Bunların hangisinden daha çok korkuyorum? Belki de unutulmak en kötüsü. Yalnız kaldığımda bir yerlerde birinin beni düşündüğünü hayal edebilirim hep. Terk edildiğimde özlendiğimi, o kişinin yaptığından pişman olduğunu hayal edebilirim. Unutulduğumda ise hayal edecek hiçbir şey bulamam. Sanki bu dünyada hiç var olmamışım gibi..
Alıntı
Tek Yalnız Ben DeğilimJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20258,1bin okunma
·
568 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.