Bu kitabı bu kadar geç okumak tamamiyle benim ayıbım. Geç bulup çok sevdiklerim arasında eklendi. Kitabı bir bütün olarak düşündüğümüzde roman gibi bir bütünlük yok, konu konu ayrılmış. Bir nevi otobiyografi. İçinde anılar, sözlük, eleştiri… Birçok konuda yazı barındırıyor. Türk düşünce tarihini derinden etkileyen bir başyapıt bana kalırsa. Herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.