Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

"Aşırı aptallıkla aşırı zekânın birbiriyle yakınlığı vardır, ikisi de sadece gerçeği arar ve salt tezahüre tamamıyla duyarsızdır. Ancak bir nesnenin duyularla dolaysız var olmasıyla aptallığın rahatı sarsılır ve zekâ ancak kavramlarını tecrübenin verileriyle ilişkilendirerek rahat bulur; kısacası, aptallık gerçekliğin üzerine çıkamaz, zekâ da hakikatin altında kalamaz. Gerçeklik ve gerçeğe bağlanma ihtiyacı yetersizliğin sonuçları olduğundan, gerçekliğe kayıtsızlığın ve tezahüre ilginin insanlığın hakiki genişlemesi ve kültüre doğru kararlı bir adım olduğu sonucu çıkar."
Friedrich Schiller
Friedrich Schiller
·
70 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.