İnsanın huzuru ve memnuniyeti dışarıda değil, içindedir. "
•
Çehov'un okuduğum ilk kitabı, Altıncı Koğuş
Korku ne kadar da keskin bir duygu değil mi? İşte bu sorunun cevabını bu kitapta bulabilirsiniz.
Kitabın konusu, Ivan Dmitriç ile doktor Andrey Yefımiç ekseninde geçmektedir.
Ivan Dmitriç korku yüzünden içinde huzursuzluk vardı. Her tutuklu birilerini gördüğünde onu da hapishaneye götüreceklerini düşünüyordu. Derken günden güne eve kapandı ve hastaneye götürüldü. Doktoru ise Andrey Yefımiçti. Biri hasta digeri de doktor olarak ara sıra sohbet ediyorlardı, derken doktor da gün geçtikçe kötüleşti ve arkadaşlarının zoruyla hastaneye yerleştirildi.
Kim derdi ki doktorun da bir gün o koğuşa alınacağını. O da artık deli damgası yemişti.
"Peki, bu insanlar gibi burada günlerce, haftalarca, hatta yıllarca yaşamak mümkün müydü?"
Konusundan fazla bahsetmek istemedim ama güzel bir kitap. Adını çok duyduğum kitaplardan biriyditavsiye ediyorum.
herkese keyifli okumalar.