Komünist manifesto tadında bir kitap. Benim okuduğum çevirisi belki güzel değildire sığınarak söyleyebileceğim kitabı okurken zevk almadığım. Sadece o zamanlardan bir kesiti bizim Deniz Gezmiş dönemi ile karşılaştırma anlarını yaşadığım aralıklar oldu. Yazarların romanları dümdüz yazmalarındansa dertlerini anlatırken bir kurguyu ne kadar iyi yaptıkları onlara fark katan nokta oluyor. Gorki ile Dostoyevski arasındaki fark da bu olsa gerek.