·125 syf.····Okunma: 24 Ağustos 2022 17:37 Gogol’a ait bu kitapta 3 mini öykü yer almaktadır. Ukrayna halk efsanelerinden esinlendigini belirtse dahi , yazarın hayal gücü ile bu yaratığın doğduğu söylenmekte..
İlk öyküde ; Filozof Homa ile bir cadının öyküsü yer alıyor. Bolca betimlemeler olmasına rağmen, özellikle cadı ile olan kilise bölümlerinde hayal gücünüzünde devreye girmesine izin vermiş yazar. Ki bu öykünün çok daha korkutucu olmasını sağlıyor.
İkinci öyküde ; Sevdiği kızla evlenebilmek için gereken parayı bulmak için, ruhunu şeytana satan bir adamın öyküsü yer alıyor. Sanırım Ruslar arasında “cadı “ kavramı bir dönem baya popülermiş :)
Üçüncü öykü en beğendiğim öykü oldu. Ruhu labetli cadı bir baba ve kızının öyküsü. Cadıya dönüşmüş baba, kızı ve ailesinin üstüne tüm lanetini bırakıyor. Başka hikayelerde öykünün içinde yer almış.Son hikayede kadınlar için yazılan aklı kıt vs tanımlara hafif kızsam da bence güzel bir öyküydü.
Genel olarak öyküleri beğendim. Folklorik korku tadında, güzel bir kitap olmuş. Ama dönemimiz korku kitaplarından biraz uzak. Ben uzun uzun tanımlamaları pek sevemiyorum ama buna ragmen kitaba kendimi kaptırmamı engellemedi.
Gogol gibi bir yazarın kitabını eleştirmek bana düşmez , okumaktan keyif aldım ama bri daha dönüp okumam sanırım. Benim değerlendirme kriterim de bu oldu artık...