Zaman zaman padişahların İstanbul için “İslâmbol” isminin kullanılmasına dair emirleri olmuştur. Bunlardan birisi de Sultan Üçüncü Mustafa’ya aittir: ... Binâenaleyh, bundan sonra Dîvân-ı Hümâyûn kaleminden yazılacak emirname ve beratlarda “Kostantıniyye” yerine “İslâmbol” lafzının kullanılması, pâdişâhımızın emridir.” Fî 19 Rebîulâhir sene 1174 (28 Kasım 1760) (Osmanlı Arşivi, Tahvil Defter, Nr. 22, s. 17)
Tarih
·
140 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.