Sevmek suçsa ya Çok sevmek...
9/10
·416 syf.··
2022 25. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 09 Temmuz 2022 23:00
Ah Bergen... Ya da Belgin mi demeliyim Yok en iyisi Acıların kadını evet. Bergenin hayatını önceden beri merak etmişimdir. Kezzap atılması ve maalesef genç yaşında öldürülmesi dışında çokda fazla bir detaya vakıf değildim. Sonra ordan burdan araştırdığımda da doyurucu bilgiler elde edemedim. Ta ki bu kitabı okuyana kadar. Aslında bu bir belgesel roman (yazarın ifadesi) yani biyografik roman diyebiliriz. Doğumundan son anına kadar ki yaşantısına yer verilmiş. Tabiki detaysız geçilen yerler de var. Daha çok şarkı söylemeye başladıktan sonraki kısımlara anlatılmış. İçeriğine deyinecek olursam gerçekten trajik bir hayat hikayesi. Sadece filmlerde olması gereken türden, böylesine bir sonu gerçekten hiçbir kadın yaşamamalı. Bir insanın yaşama hakkını elinden almak bu kadar basit olmamalı. Hele ki o insan size aşıksa... Kime ölümü hak etmez. Allah'a havale etmeyi öğrenin artık. Kimse kimsenin celladı değil. Neyse Bergen gerçekten ismi gibi çok acılar çekmiş bir kadın. Annesinin de bunda etkisi olduğu bir gerçek kızına güzel bir gelecek istemesi gerekirken o maalesef hep şöhret olsun artist olsun diye kafaya takmış. Yani en azından bir pavyon sanatçısı olması yerine sanatçı olacaksa daha farklı bir şekilde eğitim alarak bu kötü ortalamalara ve niyeti bozuk insanların eline düşmesine engel olabilirdi. Daha reşit olmadan yaşı büyüttürülüp gazinolara çıkartmak nasıl bir zihniyet. Kİ Babası sanki geleceği görmüş gibi şu sözleri sarf ediyor Bergen'e: " Şayet Belgin şarkıcı olursa, gün yüzü görmesin, genç yaşında ölsün, anası da sürüm sürüm sürünsün diye beddua etti. " Bir babanın kızına bunu söylemesi kolay değildir. Çok üzücü. Hem sesi hem kendi daha da önemlisi kalbi güzel bir insanın sonunu hazırlayanlar içinde maalesef annesi de var. Bergen'in bildiğim tek görüntülü röportajı olan videoyu izlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim konuşmasından ne kadar samimi güzel kalpli ve mert bir kadın olduğunu hissedebilirsiniz: youtu.be/q_MwKAvx1yU Yine kitapta Bergen: "Bazen insan hiddetli sever, ölesiye sever, yaşadıkları olaylar sevgisinden bişey götürmez." diyor. Böylesi kadınlar Bergen'in dediği gibi ölesiye seviyor. Gözünü karartıyor. Fakat karşıda ki buna layık değilse sonuç ne yazık ki şiddet veya ölüm oluyor. Katilden çok fazla söz etmek istemiyorum. Adana'nın Mafyalarından hayatta herşeyin kendi istediği gibi olması gerektiğine inanan birisi. Ve hâlâ dışarda. Fazla söze gerek yok. Adalet er veya geç tecelli edecektir. Bergen kendisine sanki böyle bir sonu olacağını hissetmiş gibi şarkısında sanki mahşerden katiline sesleniyordu: "Perişan ettin beni yaktın bu genç yaşımda Mahşerde olsan bile iki elim yakanda" Şarkıyı dinlemek isterseniz ki kitapta bununla ilgili de özel bir kısım var bergen bu şarkıda birçok kez ağladığı için kayıt alamıyorlar en sonunda olduğu gibi plak'a koyuluyor. Bergen'in isteğiyle. -Şikayetim var- youtu.be/XeggNKcU-xo Ne diyor du Bergen: Sana da kızıyorum bazen. Keşke seni hiç sevmeseydim diyorum. Ah be Bergen ablacım, keşke bu kadar sevmeseymişsin diyorum, bende. Bu kadar affetmeseymişsin. Şarkında sen affetsen ben affetmem diyerek, kaç kere affetmişsin. Çok sevmenin sonu ölüm olmamalıydı. Kimse o kaybolan yıllarını artık geri getirmeyecek. Elbet ilahi adalet tecelli edecek ve incitenin de incineceği vakit gelecektir. Erkekler kadınları rahat bırakın istediklerini sevsinler. Siz seven kadınları da İncitmeyin, nasıl sevilir bunu da öğrenin herşey sevmeyi bilmemekten ötürü kaynaklanıyor ve kadınlar siz de sevecekseniz sevginin ne demek olduğunu bilen "Adam"ları seviniz, lütfen. Vesselâm.
Hayat ve İnsan
Acıların Kadını BergenYavuz Hakan Tok · Alfa Yayınları · 201481 okunma
·
193 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.