... Bizim gençlerimizde sıkıntı daha üniversite imtihanında başlıyor: İmtihana giren çocuk, puanına şöyle bir bakıyor; neresi tutarsa oraya gidiyor. Bu çocuğumuzun yerleştiği üniversitede nasıl bir eğitim alacağı da çoğu kez belirsizdir, âdeta piyangodur. Çok açık ki böyle plan olmaz, bu bir hedef değildir! İnsan hayatı piyangoya bırakılamayacak kadar değerlidir.