MURAT AYDIN

MURAT AYDIN
@MURATAYDIN94
Dili, dini, ırkı ne olursa olsun iyiler iyidir... *** #44473426 *** "Herşeyi zamana bıraktık. Zamanımız var mı bilmeden.." *** PAYLAŞIMLARIM, KENDİME NOTLARIMDIR.
Sabitlenmiş gönderi
Dinimizin, ahlâkımızın kalitesi; bizden olmayanlara sunduğumuz imkânlarla orantılıdır. Bizden olmayanların da canını, malını, dinini, düşüncesini değerli görmemizi sağlayan bir ilişki ahlâkına evet...
Sayfa 167 - Otto Yayın, 2. Baskı, Şubat 2024Kitabı okudu
Reklam
MURAT AYDIN tekrar paylaştı.
Eğer okuma eylemine toptan satın alma muamelesi yaparsak, eleştirel bir okuma mümkün olamaz. Onlarca kitap okumuş olmakla övünmenin ne manası var? Gerçek okuma, kendini bana açan ve benim de kendimi verdiğim metinle kurulan bir tür ilişkidir ve metnin özünü kavramadan özne olma sürecini yaşayamam. Okuduğum metin sadece yazarının bir ürünüymüş gibi, metnin aklının esiri olmamalıyım. Bu türden bir okuma, gerçek okumanın çarpıtılmış halidir ve düşünmekle veya doğru eğitimle de ilgisi yoktur.
Sayfa 73 - Yordam KitapKitabı okuyor
MURAT AYDIN

MURAT AYDIN

, şu anda okuyor
%22 (83/368)
·
Beğendi
Batı’dan Önce
Ayşe Zarakol
9/10 · 6 okunma
(...) Asya'da modern döneme kadar hanedan toplumları hâkimdi: Her biri kendi territoryal nüfuz alanına sahip olan ve insanlar da dahil, bu topraklarda yaşayan herkes her şey üzerinde hak iddia eden güçlü soylu ailelerden oluşan bir ağ vardı. Bu, Avrupa tarihinden özellikle farklı değildir.* __________________ * Ama 13. yüzyılda bu tarihi diğerlerinden farklılaştıran Cengizlilerin dünya düzeni kurma emelleridir.
Sayfa 81 - Koç Üniversitesi Yayınları, 2. Baskı, Kasım 2024Kitabı okuyor
Cengizli Devleti'nin Siyasi Yapısı
Çoğu anlatı, hatta bunların daha yakın tarihli olanlarından bazıları bile, Moğolları bir "kabile" toplumu olarak tanımlar; bu da gelişkin bir siyasi örgütlenmeden yoksun oldukları izlenimini uyandırabilir. Moğollar "devletsiz" ya da "devlet öncesi" bozkır toplumlarının bir örneği olarak da gösterilir; bu da onların askeri zaferlerini savaştaki vahşiliklerine bağlayabileceğimiz ilkel bir halk olduğu izlenimini pekiştirir (sf. 77-78) (...) Gerçekte, Moğol toplumu eşitlikçi de örgütsüz de değildi: Hiyerarşik bir toplumdu ve en yüksek derecede siyasi merkezileşme kabiliyetine sahipti (bunu her zaman ortaya koyamasa da). Peki, Moğollar merkezileşmemiş ve düzensiz, akrabalığa dayalı bir kabile toplumu değildi de neydi? Sneath, "hanedan toplumu"nun "kabile toplumu"ndan daha iyi bir tanımlayıcı olduğunu savunur: "Bu tanımlama, kadim aristokrat soy gruplarının, kökenlerini birkaç nesilden geriye götüremeyen sıradan ailelerle yan yana var olduğu bir toplumu kavramsallaştırmayı kolaylaştırır (sayfa 79-80)
Koç Üniversitesi Yayınları, 2. Baskı, Kasım 2024Kitabı okuyor
Reklam
9,2bin öğeden 1 ile 6 arasındakiler gösteriliyor.